perjantai 8. huhtikuuta 2022

Uskonaskel?







Auta armaani ja hertta paratkoon, miten väsynyt minä olen. Heräsin aamulla kellon lyödessä jo yhdeksää.



Viime kesänä kun pääsin liikenteeseen ilman keppejä, tuli vastaan eräs rouva.



Hän aivan todella ihastuneena pysäytti minut ja ylisti sitä, kuinka kävelen omin jaloin.



Hän on syvästi uskovainen ihminen.



Hän lausui minulle näin: "Me uskovat sanomme niin, että Pyhä Henki kosketti päätäsi ja sen seurauksena sinä otit uskonaskeleen."



Minä jäin järkytyksestä melkein sanattomaksi. Tai oikeastaan vain vaivoin sain pidettyä kitkerät kommentit ominani.

-Hah, vai niin. Minun ja kehoni saavutuksia ei muuten ulkoisteta!



Olin niin vereslihalla vielä, sillä usko tulevaan puuttui. En nähnyt kuin sen hetken. Ensin yhden askeleen, perään heti toisen.



Nyt, kun aikaa on kulunut ja askeleita on otettu jo enemmänkin, ymmärsin tuon lauseen pitäneen täysin paikkansa.


Aina täytyy kuunnella ja ymmärtää kuulemansa. 



Sen vuoksi tein perjantain kunniaksi visan. 



Ehdotan kuunneltavaksi Kirsi Rannon kappaletta Ciao Romero. 


Ensimmäisellä kuuntelukerralla voi erehtyä luulemaan laulun kertovan onnettomasti päättyneestä rakkaussuhteesta. 



Kannattaa kuunnella useampaan kertaan ja tarkasti. 

Lisäksi tarvitaan italian kielen alkeita puhekielessä, sillä google kääntäjä ei näitä ymmärrä. 


Mitäpä kaikkea tämä laulu kertoo ja missä kontekstissä milloinkin?



Minä aion sinnitellä hereillä niin kauan, että kuulen presidentti Zelenskyin puheen Suomen eduskunnalle.


Sitten painun unille ja nukun! 💤





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti