perjantai 22. huhtikuuta 2022

Äiti-interventio







Äidit. Kaiken alku ja juuri. He, joita ilman maailma ei pyörisi radallaan.



Minä joudun nyt julkisesti puuttumaan oman äitini toimintaan.


Äiti. Tule kotiin. Ole niin kiltti.


Sinä olet sellaisessa mielentilassa, että tarvitset apua. Lääketieteellistä apua.



Sinä olet tehnyt nyt paljon kaikenlaista. Olet uhkaillut jopa tapattaa minut. Oman tyttäresi.


Olet uhkaillut kuulemma minun isääni. Olet saanut hänet pois tolaltaan, kun olet kertonut kaikenlaisia valheita minusta.



Sinä olet nyt tilassa, jossa sanot ihan mitä sylki sattuu suuhun tuomaan.


Se on aika vaarallista, kun meidän muiden elämä pyörii maineemme varassa.


Minun tehtäväni on sinun tyttärenäsi pitää sinusta huolta. 



Niinpä minä tarjoudun tueksesi tässä asiassa. 


Minä olen ollut sairas vuosia ja tiedän kuinka pelottavaa lääkäreiden kohtaaminen voi olla. 


Lupaan, että etsitään sinulle kunnollinen psykiatri. Ehkä jopa hoitojakso. 



Sinusta täytyy pitää huolta. 


Minä olen puhunut isäni kanssa myös. Hän ymmärsi, että sinä äiti tarvitset apua. Me autamme sinua kyllä. Me olimme aikoinaan perhe. 



Minä olen äiti TODELLA pahoillani, että minun äitinä oleminen on saanut sinut sairastumaan mieleltäsi. 


Niin voi toisille käydä. 


Niinpä me nyt korjaamme mennyttä korjaamalla nykyisyyttä. 




Minä pyydän kaikkia ihmisiä, perheemme tuttuja, sukulaisia, ystäviä ja äitini sukulaisia sekä ystäviä mukaan tähän äiti-interventioon. 


Me kaikki haluamme sinun parastasi äiti. 



Tiedän, ettei se sairaan ihmisen mielessä kuulosta siltä. 


Luota kuitenkin lopulta perheeseesi, joka kunnioittaa äitejä. 


Me autamme sinua, kun sinun elosi on nyt hyvin haasteellista. 



Emme suutu valheistasi, vaan ymmärrämme niiden johtuvan tilastasi.



Äiti! Älä satuta enää itseäsi! Äläkä satuta meitä muita enää. 



Pyydän ja rukoilen tyttärenäsi ottamaan tarjotun avun ja tuen vastaan! 


Soita minulle tai soita minun isälleni. Me autamme sinua kyllä. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti