tiistai 1. maaliskuuta 2022

Vaikuttamista?







Olen tässä pohdiskellut vaikuttamista.


Peruskeinothan ovat uhkaus tai ultimaatumi, kiristys ja lahjonta.


Kun nyt tämä hyökkäävä sotapäällikkö on olevinaan niin ovela, ettei ihmisyys tai lait näy tehoavan edes hänen omiin joukkoihinsa, 

Olen tullut siihen tulokseen, että hän haluaa saada vastineeksi jotain. Rosvon ajatusmaailma.

Minä otan. Minä saan. Minä tahdon. Ja minullehan annetaan.



No, nyt ei saa mitä haluaa.


Pohdinkin, voisimmeko antaa hänelle rauhasta vastineeksi jotain muuta?


Esimerkiksi, voisimme lahjoittaa hänet avaruuteen. Hän voisi mennä etsimään sitä planeetta yhdeksää tms ja valloittaa sen.


Rosvothan laitetaan yleensä vankilaan. 


Joku muuttuu vankilassa ja muuttaa jopa tapansa. 

Yleensä he tulevat uskoon! 

Helvettiin joutuminen kauhistuttaa kyllä jopa minua. 


Mikähän muu vaikuttaa siihen, että rosvo muuttuu kunnolliseksi?

Keksitkö sinä? 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti