keskiviikko 30. maaliskuuta 2022

Puhelinrumba







Olen kuullut huhuja, että jonkinmoinen soittelurumba olisi työttömien suhteen käynnistymässä.


Tämä on oivallinen idea. Siihen täytyisi vain saada oikeat tekijät oikeille paikoille.



Tämä on näitä toimintaketjuja, joissa jokaisella tällä pallolla on paikkansa. 


Tässä kohtaa kyse on uskottavuudesta. Tulevaisuuden näkymistä ja kannustamisesta, ei lannistuksesta. 




Itse kun tein töitä erityislasten kanssa, vallalla oli silloin ajatusmalli, että riehuva lapsi alistetaan pitämällä kiinni. 


Tässä on puolensa ja myös paikkansa, milloin tämä toimintamalli on ainoa oikea. 


Minä kuitenkin tähän tilanteeseen jouduttuani, tein mitä vaadittiin, mutta tunsin niin hirveää syyllisyyttä siinä tilanteessa, että lapsikin tämän huomasi. 


Sehän ei silloin enää palvele ketään. Lapsi pystyi käyttämään tätä aseenaan ja hallitsemaan minua. 



Monien itkujen jälkeen sen sitten keksin. Tämän lapsen kanssa, jota oli kotonaan lyöty haloilla, piti ottaa toinen toimintamalli käyttöön. 


Niinpä pyysin, että minä saan hoitaa pelkästään tämän lapsen tilanteet. 

Aina, kun tuli todella vaikea tilanne, lähdimme yhdessä juoksemaan koulua ympäri. 

No, penska vedätti minua ihan huolella ja meikäläinen joutui ottamaan lääkettä, kun kunto ei meinannut riittää tähän juoksenteluun. 



Lapsi sai purkaa pahaa oloaan turvallisesti ja tiesi aikuisen olevan läsnä ja saavan sen huomion, minkä hän tarvitsi. 


Niinpä noin kuukauden jälkeen tilanteiden näyttäessä eskalaation merkkejä, minun tarvitsi vain kysyä: "Juostaanko?" 


Ei ollut tarvetta enää. Tilanteet rauhoittuivat sillä. 



Työyhteisö ei katsonut tätä hyvällä ja minua pidettiin heikkona. 


Todellisuudessa kyse oli pelosta ja siitä, että uskottiin vahvasti johonkin muuhun. 



Tämä sama pätee tähän soittamiseen. 


Oletteko ajatelleet miten pelottavaa on tarttua luuriin ja soittaa vieraalle ihmiselle, vielä aika herkässä asiassa? 



Siksi minä ulkoistaisin tämän soittamisrumban puhelinmyyjille. 

He ovat tämän alan ammattilaisia, lisäksi he ovat myynnin ammattilaisia. 



He ovat tottuneet samaan luuria korvaan ja huonoakin palautetta. He eivät lannistu tai luovuta huonosti menneestä puhelusta. 

He ovat oman alansa ammattilaisia. Tässä kohtaa korvaamattomia. 



Heillä on kuitenkin valmennustiimit tukemassa heidän henkistä hyvinvointiaan sekä antamassa työkaluja, jotta soittaminen sujuu optimaalisesti. 



Lisäksi ajankäytöllisesti tämä hoitaa massaa ja puhelut tulevat soittokoneen kautta. Tässä säästyy työaikaa hurjasti. 

Sekä tulosta tulisi varmasti huomattavasti enemmän. 



Kukaan ei ole parempi innostamaan toista, kuin myyjä. 


Spiikit hiotaan huolella, jotta kaikki tarvittava tulee kysytyksi ja sanotuksi.


Lisäksi soittokone mahdollistaa enemmän kontakteja, kun se soittaa automaattisesti myös uudestaan. 


Palkkiomallin täytyisi todennäköisesti soittajalla perustua läpivietyihin kontakteihin.


Tätä minä kokeilisin.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti