lauantai 5. kesäkuuta 2021

Kofeiini ihmeaine







Kyllä on ollut fyysisesti vaikea viikko. Kuntoilu olikin sitten aavistuksen liian rankkaa.


No, tietääpähän tämänhetkiset fyysiset rajansa, koska ne on nyt koeteltu.


Muutaman päivän olin äkäisempi kuin äkäampiainen. Se on siis satuolento.

Tämä kuvaa hyvin tuntojani..




Minä en noina huonoina vuorokausina kestä edes myötätuntoa.


Aivan saletisti tulee jotain äkäistä kuittia. Ei siis kannata edes vaivautua, jos ei ehdoin tahdoin halua tulla loukatuksi.

Romahduspäivät ovat henkilökohtaisia maailma kaatuu-päiviä.


Kun pelkkä istumaannousu aiheuttaa hengästymistä ja tähtiä näkyy silmissä, on selvä ettei tulevaisuus näytä kovin valoisalta.


Sitä minä kiukuttelen. Sitä, etten pysty tai kykene, vaikka ihan hirrrveästi haluaisin.


Inhoan avuttomuutta, siksi en halua itseäni uhriksi tai avuttomaksi enää ehdollistettavan, jos kerran jostain pystyn itse selviytymään. Ja sehän on kaikessa kuntouttamisessa pyrkimyksenä.



Olen löytänyt näihin huonoihin päiviin erään helpottavan tekijän.

Kofeiini. Tuo ihmeaine.


Voisin sanoa tähän kuten eräs ihana 5 vuotias poika, että..

-Kaikkihan sen tietää..

että kofeiini piristää.


Sitäkin. Kaikkein suurin asia siinä on kuitenkin sen keskittymistä parantava vaikutus.

Ja mikä tärkeintä, sen avulla minä kestän myös kipua paremmin.



Vielä tuosta äkäilystä. Ei yhtään auta, että tiedän huonojen vuorokausien tai kivun kuuluvan asiaan. 


Eikä varsinkaan auta, jos joku tämän minulle uskaltaa noina hetkinä ääneen lausua. 


Minä olen hyvin lauhkea ja pitkähermoinen, mutta tuona hetkenä minusta kuoriutuu melkoinen mellakoitsija. Tanner tömisee ja aitaa kaatuu.. Ja ihan suvereenisti voin sanoa päin näköä, nyt se turpa kiinni! 😠


Kannattaa ihan oman hyvinvointinsa vuoksi antaa minun mellakoida ihan keskenäni. Ei se kestä, kuin pahimmat päivät.


Enkä edes joka kerta ota kierroksia. Silloin, kun kipu menee sietokyvyn yli, silloin kannattaa juosta ja lujaa.

Minäkin tekisin niin, jos pystyisin.


Mutta nyt käynkin pakenemisen sijaan uuteen taistoon kofeiini aseenani.


Nyt jo helpottaa taas.. Tällä kertaa 5 päivää yhtä tuskaa, ja näistä 3 päivää helllvetillistä ärsyyntymistä ja kiukuttelua asioille, joille ei mahda mitään. 🤦‍♀️🤷‍♀️





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti