tiistai 16. helmikuuta 2021

🍓Mansikkayllätys! 🍓🍓








Oi joi joi... 💖😋🍓😋🍓💖

Minulla oli juuri ruokatreffit pakastemansikoiden kanssa.


Sain aimo annoksen dopamiinia, sillä löysin pussillisen mansikoita pakkasesta tänä aamuna. Mikä odottamaton ilo ja riemu! ✨🎉✨


Sulanut annos sai minut kyllä jonnekin svääreihin, sillä en kuullut, en nähnyt mitään.. Niin keskityin nauttimaan tästä yllätys herkusta. 

Pitihän se ottaa toinenkin annos sulamaan vielä iltapäivän välipalaksi. 








Tässä olikin oiva aasinsilta ruokakatsaukseen.

Alkuvuodesta päätin, että keskityn nyt täydellä teholla syömisen parantamiseen. 



Minä kyllä tarvitsisin jonkun muistuttamaan tai oikeastaan nalkuttamaan viereen siitä, että olenko syönyt tarpeeksi. Siis kaiken vaadittavan. 

Jos minulta kysyy mikä on tarpeeksi, ei vastauksella ole mitään tekemistä kehon oikean tarpeen kanssa, vaan vastaus olisi täysin hatusta vedetty ja tunteeseen pohjautuva. 

Syöminen ei siis voi olla minulle valinnainen asia. Tarvitsen määrätietoisuutta ja kovaa kuria tässä asiassa. 😉



Niinpä pohdiskelin asiaa. 

Olen kyllä syönyt omasta mielestäni erittäin kelvollisesti. Uusi kattila on porissut hellalla joka päivä, ja vielä usein 2-3 kertaa päivässä. Tai paistinpannu tirissyt.. etc.



Kehoni on ollut kuitenkin toista mieltä asiasta. 

Heikotuskohtauksia on ollut. Lisäsin ensin juotavaa, sillä ajattelin sen olevan minulle tyypillistä nestehukkaa. 


Ei riittänyt. Vaikka teki hyvää. 


Tulin siihen tulokseen, että ei se auta kuin lisätä ruokailukertoja vuorokauteen.

Minun on jokseenkin hankalaa syödä enää klo 17 jälkeen illalla pahoinvoinnin takia. Joten ei auta muu, kuin jatkaa ruokailuaikaa aamuun. 



Onneksi luonnostani olen aamuvirkku ja kesää kohden olen ylhäällä jo ennen kukonlaulua. 🐓 Tai jopa ennen kukkoa.. 


Kuitenkaan en klo 4 aamulla jaksa alkaa väsätä mitään gourmeeta, joten tähän oli keksittävä ratkaisu.



Välipala. 

No niin... Mitäs se sitten voisi olla? 



Olen seikkaillut netin ihmeellisessä maailmassa, koska minulla ei ole näistä hajuakaan. En tunne välipala-konseptia. En ole koskaan tätä harrastanut.


No nyt harrastan. Löysin oikein listan verran asioita, joita hyvinä välipaloina pidetään, ja ne sopivat myös aikaiseen aamuun hyvin.



Minähän söisin kaikista mieluiten vaan tiettyjä marjoja ja hedelmiä. 🥝

Tämähän ei tietenkään riitä, koska muitakin ravintoaineita pitää olla. 


Tämä on välillä mielestäni hyvin tylsää ja mälsää, mutta suoritan kuitenkin tunnollisesti.



Pohdin jokin aika taaksepäin kaupassa, mikä olisi sellainen makeinen, jonka haluaisin syödä. Vaatimuksena oli raikas ja hedelmäinen karkki. Mitään ei tullut mieleen, kunnes.. 

Ostin viinirypäleitä.



Kauppalistaan on kirjoitettu oikein erilliseen kohtaan välipalat, etten vain niitä nyt unohda.

On se kumma, että muistan kyllä kaikkea mahdollista ja tarpeetontakin. Kerroin jopa siskolleni milloin hän oli viimeksi ostanut korppujauhoja kaupasta. 🤭


Itse en kuitenkaan muista aina syödä tarpeeksi, tai ostaa ruokaa tarpeeksi.. Pöh.. Tässä on kehityksen paikka!



Nyt lähden kuitenkin ensin haltioitumaan taas mansikka-annoksestani! 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti