perjantai 9. joulukuuta 2016

Scapegoat








Olen aina ollut hyvin kiinnostunut kaikenlaisista rikossarjoista tv:ssä ja etenkin kirjoina.




Tänään koin oivalluksen, miksi.







Siksi, että minua kiinnostaa ihmisten motiivit. Miksi he toimivat niin kuin toimivat. Tämä koskee ihan kaikkia elämänalueita, ihmisten motiivit sanomisille ja teoille.






Oletko koskaan miettinyt miksi toimit niin kuin toimit?


Tai miksi sanot asioita, niin kuin sanot?


Oletko koskaan huomioinut, miksi oletat toisen sanoista tai teoista jotain?



Tai oletko ajatellut, miksi ajatuksesi johtavat tiettyihin oletuksiin?








Minä oikein hämmästelin omaa ajatusmalliani tänään. Kuinka ihmeessä, minä - ihminen, joka kyseenalaistaa paljon asioita,-  uskoo silti sokeasti siihen, että myös kanssaihmiset toimivat faktojen perusteella?






En tiedä, olen isojen vastuukysymysten äärellä joutunut pohtimaan, mitä tosiasioiden kieltämisestä seuraa? Ja kuka siitä hyötyy







Mikä on motiivi sille, että toisesta tehdään syntipukki?


Oletko koskaan ajatellut kuka tai mikä sinun syntipukkisi on?


Miksi vastuu omista ajatuksista, sanoista, teoista tai olettamuksista pitää vierittää jollekin toiselle?


Jos toinen käskee sinun hypätä kaivoon, - ja hyppäät- mikä sinun motiivisi silloin on?








Ja ehkä suurin kysymys, johon itsekin kompastuin tänään:



Miksi me reagoimme asioihin aina olettamalla jotain?








Motiiveille,













Ps. Suuri ja sydämellinen kiitos niistä kaikista sähköposteista, joissa on myötäeletty terveydentilaani. Kuume on edelleen poissa, josta olen hyvin iloinen. 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti